27. října 2014

La Martina: globální značka, globální sport, globální bankovnictví

V srdci značky La Martina pulzuje touha propagovat pólo podporou akcí a turnajů na nejrůznějších místech světa, jako jsou Dubaj, Velká Británie či Singapur, a pomoci tak zlepšit kvalitu hry na národní i mezinárodní úrovni.

Kontaktujte nás

Na telefoním čísle: +420 225 024 555 Financial Services Compensation Scheme

La Martina se zrodila v roce 1984 z myšlenky, že pólo není pouhý sport, ale i životní styl a kultura.


Od chvíle, kdy Lando Simonetti značku založil, se La Martina snaží odlišit svou exkluzivitou a prestiží. Získala mezinárodní proslulost jako výrobce nejlepšího technického vybavení pro koně na pólo i jako tvůrce stylového a funkčního oblečení pro vyznavače tohoto sportu.

V srdci značky La Martina pulzuje touha propagovat pólo podporou akcí a turnajů na nejrůznějších místech světa, jako jsou Dubaj, Velká Británie či Singapur, a pomoci tak zlepšit kvalitu hry na národní i mezinárodní úrovni.

La Martina je oficiálním dodavatelem více než 85 každoročních mezinárodních akcí, mnohých klubů póla a škol a univerzit, kde se tento sport provozuje. La Martina je také oficiálním dodavatelem oblečení a vybavení prestižního britského klubu Guards Polo Club a tvůrcem stejnojmenné kolekce.

I když prvotním posláním značky bylo nabízet hráčům póla řešení na všechny výzvy, kterým čelí na hřišti, La Martina je po světě stále známější i pro své módní kolekce oblečení pro muže, ženy i děti. Oděvní kolekce se inspirují světem póla a klasickými liniemi a stylem, který k tomuto králi sportů odedávna patří.

Jak říká Lando Simonetti: „V roce 2014 otevíráme 10 nových obchodů, ale stále přitom máme na paměti jedno společné téma, kterým se řídí vše, co v La Martina děláme: vášeň pro pólo, jeden z nejexkluzivnějších sportů na světě. S nadšením a vzrušením očekáváme otevření obchodu v Londýně, který bude vlajkovou lodí naší značky. Věříme, že naše rostoucí přítomnost po celém světě jenom pomůže prohlubovat náš strategický vztah s HSBC.“


Prodej

La Martina postupně na různých místech světa otevírá nové obchody, které mají společný koncept a kulturu prodeje. Jsou navrženy jako domy, kde se snoubí vytříbená anglická tradice s venkovským a rustikálním stylem anglo-argentinské komunity. I když Argentina nadále zůstává domácím trhem značky, diverzifikace, pokud jde o dodavatelský řetězec a hledání nových zákazníků, přiměla společnost hledat příležitosti k růstu v zahraničí.

V oblasti prodeje hodlá La Martina rozšířit své podnikání na mezinárodních trzích třemi různými způsoby. Jeden proud této strategie se zaměřuje na přirozený růst prostřednictvím vlastních obchodů v místech, jako je španělská Marbella či Střední východ, další cestou je uzavírání franšízových dohod se samostatnými prodejci. Posledním způsobem je budování strategických spojenectví s velkými obchodními centry a významnými obchodními domy.

Ovšem prodej mimo vlastní prostory znamená, že La Martina nese úvěrové riziko obchodování v cizích zemích s velkoobchodními zákazníky, které nezná a s jejichž spolehlivostí nemá žádnou předchozí zkušenost. Naštěstí se tento problém dá zvládnout, protože HSBC má své pobočky i v těchto místech a nabízí řešení pro globální obchod a pohledávky, která La Martina v různé formě využívá od roku 2003.

Kromě dokumentárních akreditivů La Martina v současnosti také spoléhá na řešení HSBC pro předexportní financování, která jí umožňují získat platby za zboží ještě před jeho odesláním. Tato řešení dávají společnosti jistotu, že obdrží zúčtované finanční prostředky, ještě než zboží opustí přístav, a zlepší tak svůj cash flow.

Obecněji HSBC v Argentině pomáhá společnosti La Martina plnit přísné vnitrostátní obchodní předpisy, a přitom maximálně zefektivnit její mezinárodní exportní a importní aktivity.


Dodávky

Růst společnosti La Martina se projevil také rozšířením mezinárodního dodavatelského řetězce do zemí, jako je Peru a Čína. Pro každou firmu, ale zvláště pro prestižní a luxusní značku, jako je La Martina, jsou spolehlivost a výstupní kvalita dodavatelského řetězce zásadními faktory úspěchu. Někteří dodavatelé společnosti jsou specializovaní řemeslníci, kteří by mohli mít problémy s nedostatečným objemem provozního kapitálu.

Tomu se La Martina snaží předejít využitím řešení pro financování dodavatelského řetězce u HSBC Argentina. To umožňuje dodavatelům čerpat prostředky od HSBC na základě schválených faktur společnosti před datem splatnosti. La Martina zase díky tomu pěstuje dlouhodobé vztahy se svými klíčovými dodavateli, kterým může na stále konkurenčnějším trhu surovin nabídnout lepší podmínky, a zároveň si prodloužit průměrný počet dní, po kterém hradí závazky svým dodavatelům. Další výhodou je, že si tak zajistí věrné dodavatele, kteří jí dají přednost před konkurenty.

Hlavním smyslem z pohledu společnosti La Martina je, že jí nevznikají žádné úrokové náklady ani zatížení provozního kapitálu v období mezi odesláním zboží a výrobou konečného produktu, které financuje HSBC. To znamená, že v porovnání s běžnými dodavatelsko-odběratelskými vztahy bez řešení pro financování dodavatelského řetězce má La Martina lepší cash flow a stabilnější účetní rozvahu.


Budoucnost

Kromě pomoci společnosti La Martina s finanční optimalizací prodejního a dodavatelského řetězce na podporu její celosvětové obchodní expanze začala HSBC také poskytovat zaměstnancům společnosti v Argentině každodenní bankovní služby a pomáhat vedení společnosti s osobními požadavky v oblasti bankovnictví.

Protože 20% odbytu společnosti La Martina dnes směřuje do Asie a vzhledem k rostoucí poptávce v této části světa [1], se společnost i zde spoléhá na odbornou pomoc HSBC při importních i exportních činnostech. Konkrétní oblastí, kde se to vyplatí, je financování distributorů, neboť zejména menším franšízám hrozí, že by nedostatečný objem provozního kapitálu mohl omezit potenciální objem tržeb.

Důležitou roli zde hraje celosvětová přítomnost HSBC a její odbornost, která výborně koresponduje se stávajícími a plánovanými aktivitami společnosti La Martina v Asii, Latinské Americe a na Středním východě. Banka například pomohla usnadnit obvykle náročný proces otevření bankovních účtů v Číně a Singapuru, kde La Martina uskutečňuje významné prodejní a nákupní aktivity, a je schopná propojovat domácí operace společnosti s její činností v mezinárodním obchodu.

Kromě vedení mzdového účetnictví může HSBC v budoucnu společnosti pomáhat s migrací poukazovaných plateb domácích zákazníků formou šeků na elektronické platby. Plán se již daří uskutečňovat, což se odráží na zkrácení doby zpracování, lepší viditelnosti a úspoře provozního kapitálu. Další fází je možné školení prodejního personálu společnosti v tom, aby vybízel zákazníky k přechodu na elektronické platby.

HSBC se také zavázala podporovat pólo v Argentině a nadšeně se podílí na růstu jeho obliby po celém světě. Proto se HSBC v roce 2014 stala hlavním sponzorem mistrovství Argentiny v pólu 121º Campeonato Argentino Abierto de Polo.

 

[1] Jak dokládá rostoucí počet transakcí v Asii prováděných prostřednictvím HSBC

Přečtěte si více

Řízení obchodních rizik

Opouštíte webové stránky HSBC CMB.

Vezměte prosím na vědomí, že právní ujednání externích stránek se bude lišit od podmínek používání a ochrany osobních údajů na našich webových stránkách. Následující stránka se otevře v novém okně nebo záložce prohlížeče a je pouze v agnlickém jazyce.

Opouštíte webové stránky HSBC CMB.

Vezměte prosím na vědomí, že právní ujednání externích stránek se bude lišit od podmínek používání a ochrany osobních údajů na našich webových stránkách. Následující stránka se otevře v novém okně nebo záložce prohlížeče.