Skip to content

Příručka banky HSBC pro předcházení podvodům

úterý 14. dubna 2020

Společnost HSBC bere podvody a jinou finanční trestnou činnost velmi vážně. Přestože používáme špičkové systémy pro odhalování podvodů, chtěli bychom vás upozornit na různé způsoby, jak se mohou podvodníci pokoušet ukrást nejen peníze, ale také identitu vaší společnosti.

Read our guide to Fraud and Scams here(PDF, 334KB)

Ochraňte své finance i osobní údaje

Zpravodajská média v poslední době intenzivně informovala o nebezpečích hackerských útoků a porušování zabezpečení osobních údajů, málo se ale mluví o tom, že „hacknout“ člověka je mnohem jednodušší, než když se jedná o počítače. Tomuto procesu se říká sociální inženýrství a je mnohem snazší, než se zdá.

Read our guide to Malware fraud here(PDF, 315KB)

Jak sociální inženýrství funguje

Sociální inženýrství využívá některé rysy naší povahy – chování, které je nám přirozené. Klíčem k sociálnímu inženýrství je manipulace s důvěrou – získání důvěry „oběti“, kterou následně přesvědčíme, aby nám sdělila informace, které měly zůstat utajeny.

Podvodníci kontaktují oběti obvykle telefonicky (tzv. vishing), zprávou SMS nebo e-mailem (phishing) a snaží se získat jejich důvěru například předstíráním, že jsou pracovníky banky, zástupci telekomunikační společnosti nebo dodavatele energií, nebo dokonce policie. Když si získají důvěru oběti, začnou požadovat citlivé informace nebo předměty, které jim umožní přístup k bankovnímu účtu oběti. Jedná se o informace a předměty, které by vaše banka nikdy nevyžadovala, například:

  • váš čtyřmístný PIN
  • kreditní nebo debetní karty, šekové knížky nebo hotovost
  • kódy nebo hesla k internetovému bankovnictví
  • převod prostředků „do bezpečné úschovy“ na jiný účet

Read our guide to Social Engineering fraud here(PDF, 228KB)

Nejčastější typy podvodů

Kontaktujte nás

Na telefoním čísle:

(+420) 225 024 555

(+420) 602 606 761

Customer service help desk

(+420) 725 585 662